niedziela, 24 września 2017

Before&after i Tutorial obróbkowy cz 3- pastele krok po kroku !!!


Cześć kochani  ! Zaczęła się szkoła, a ja mam niestety coraz mniej czasu na pisanie na blogu - nauka, dojazdy do szkoły spotkania ze znajomymi itp zajmują mi większość wolnych chwil. Ale nie narzekam, daje rade :D W dzisiejszym poście chciałabym pokazać wam ( znowu :p ) kilka zdjęć przed i po obróbce, a także w bonusie - krótki tutorial jak otrzymać pastelowe kolory !
Zapraszam !!!
















zdjęcie wyjściowe 
efekt po obróbce :) 


Obrabiając to zdjęcie, zależało mi przede wszystkim na nadaniu mu świetlistości, delikatnych barw oraz by modelka miała bladą, delikatną skórę - by wyglądała jak porcelanowa laleczka :) 

Krok 1
Pierwszy krok to podstawowe korekty - delikatnie przyciemniłam rzęsy Oli i rozjaśniłam jej buzię by dodać kontrastu ( za pomocą narzędzia rozjaśniania i przyciemniania ), do tego za pomocą stempla usunęłam drzewo z tła. W tym momencie można też popracować nad niedoskonałościami cery, przebarwieniami czy innymi niepożądanymi elementami - u mnie nie było to konieczne, ponieważ Ola ma idealnie gładką cerę :) 



Krok 2
W kolejnym etapie delikatnie rozjaśniłam środek zdjęcia i przyciemniłam brzegi. Sprawi to, że wzrok widza łatwiej skoncentruje się na naszej modelce i nic nie będzie nas rozpraszać :) ( zaznaczam za pomocą lassa duże koło/owal wokół modelki, następnie ustawiam wtapianie na ok 100-200 pikseli - sprawi to, że różnice w jasności nie rzucać się w oczy- po czym za pomocą krzywych delikatnie zmieniam jasność) 


Krok 3
Teraz dodaję flarę ( jesli nie wiecie o co chodzi to odsyłam was do tego tutoriala ). Możemy trochę pokombinować z nasyceniem i odcieniem naszego światełka - warto popróbować :) Jak widzicie, zdjęcie nabrało teraz nieładnego, żółtego odcieniu - ale spokojnie, zaraz to zniwelujemy. 


Krok 4
W tym momencie trochę pobawiłam się barwą i nasyceniem. Starałam się usunąć zielono-żółty zafarb i nadać zdjęciu jeszcze delikatniejszy odcień ( oprócz zmiany barwy całego zdjęcia możecie też pozmieniać odcienie konkretnych kolorów - o tym też piszę w wyżej podanym tutorialu :) ) 



Krok 5
Czyli ostatnie korekty. Rozjaśniłam delikatnie zdjęcie i nadałam mu chłodniejszy odcień, działając na niebieskiej krzywej. 



W tym momencie zdjęcie było już gotowe :) Mam nadzieję, że tutorial komuś si przyda i pomoże w nauce obróbki. Pamiętajcie, że każde zdjęcie jest inne i trzeba podchodzić indywidualnie do jego obróbki - może jednak wykorzystacie chociaż kilka kroków z tej instrukcji  ( jeśli obrobisz zdjęcie wg mojego tutoriala, będzie mi bardzo miło jeśli mnie oznaczysz lub wyślesz efekty swojej pracy ! ). 


6 komentarzy:

  1. Świetny wpis, takie są najlepsze
    Uwielbiam Twoje zdjęcia i ich charakter. Jestem od niedawna u Ciebie, ale na pewno zostanę n a dłużej

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Nigdy nie robiłam tego typu obróbki. Trzeba próbować nowych rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis. Ciekawy program do obróbki zdjęć.

    OdpowiedzUsuń