poniedziałek, 31 grudnia 2018

O braku czasu i twórczej weny, czyli rok 2018

Kochani ! Długo zastanawiałam sie, czy wogóle pisać tego posta. Nie pisałam na blogu już od roku, przez co to dziwne uczucie wstawiać posta, ale chciałabym wyjaśnić, dlaczego tak było, dlatego powstał ten post.



 Rok 2018 był dla mnie niezwykle intensywny, zarówno jeśli chodzi o szkołę i naukę, jak i spotkania ze znajomymi, poznawanie nowych osób itp. Jestem teraz w 2 klasie liceum na 3 rozszerzeniach i niestety, coraz mocniej odczuwam to, że nauka pochłania mi większośc wolnego czasu. Dodatkowo, tak jak wspomniałam, poznałam bardzo dużo nowych osób, stąd w minionym roku często wychodziłam na różne spotkania, imprezy. Niestety wynikło z tego to, że zaniedbałam moją pasję - fotografię. Ale wiecie co ? Nie żałuję, że tak sie stało. Nie wiem jak inne osoby fotogrtafujące, ale ja mam tak, że nie lubię tworzyć niczego na siłę. Jak nie mam czasu albo ochoty na robienie zdjęć to po prostu tego nie robię. Chcę, żeby fotografi była rzeczą, która sprawia mi przyjemność, a nie  jest to możliwe, jeśli bym sie do tego zmuszała. Oprócz tego też, mimo ze kocham robić zdjęcia i sprawia m ito niezwykle dużo satysfakcji, radości i pozwala poznać niesamowite osoby, to nie wiążę z nią mojej przyszłości zawodowej, chcę, żeby pozostała moją pasją.  Dlatego też po czasami po prostu odpuszczałam na rzecz np nauki, ale wiem, że mimo to jeszcze długo będę wracać do fotografii na tyle często, jak będzie to możliwe.

Mimo wyżej wspomnianych przerw w fotografowaniu w 2018 udało mi sie wykonać więcej sesji, niż sądziłam. Napewno wiele się nauczyłam, wiele razy próbowałam wyjść ze swojej strefy komfortu i stworzyć coś nowego - nie tak jak zawsze jedynie pastelowe, jasne zdjęcia, ale czasami też bardziej kontrastowe czy w mrocznym klimacie :D nie wiem czy mi się udało, ale napewno była to ciakawa odmiana.

Nie przedłużając, zapraszam do szybkiego przeglądu sesji i przeczytania paru słów na koniec :D 


Pierwsza sesja była ( jakżeby inaczej :D ) sesja z Mają. Wykonałysmy ją tak naprawde tuż pod koniec 2017 roku ( 30 grudnia ! ) ale zdjecia obrobiłam oczywiście dopiero w 2018 :D O Mai i to, jak bardzo uwielbiam z nią sesję rozpisywałam się już nie raz ( ale pewnie w kolejnym poście to powtórze :D ), więc na razie pokazuję tylko jedno zdjęcie na początek




Pózniej miałam niestety długą przerwę w fotografowaniu, głownie związaną z osobistymi sprawami, jednak po kilku miesiącach spotkałysmy się znowu z Mają na zdjecia, na najbardziej ekspraesową sesję, trwającą dosłownie 3 minuty, po których zaskoczyła nas ulewa i musiałyśmy schować się do kawiarni na koljne pare godzin.( chociaz nie ma tego złego, deszcz pozwolił nam stowrzyć na zdjęciach świetny klimat :) ) 


Kolejna sesją - z Magłosią :D cudna i prześliczna osóbka, niestety w tamtym okresie mój komputer się zbuntował i do kupna nowego korzystanie z photoshopa bylo bardzo utrudnione, wiec dziękuję za cierpliwość, bo zdjecia obrabiałam naprawdę kawał czasu



Następne zdjecia są z pleneru, o którym już wspomniałam :D cudowna atmosfera, przemili ludzie ( szczególnie fantastyczni organizatorzy, z którymi rozmowa umilała nam czas miedzy zdjęciami) no i oczywiście cudne kreacje i przepiękne modelki. 


W 2018 udało mi się wreszcie zrobić sesję z magnoliami, o której marzyłam już od dawna !!! Bardzo chciałam też zrobić sesję z siostrami, więczaprosiłam na zdjęcia Olę ( którą może kojarzycie już z moich zdjęć ) i jej siostrę Zuzię, które razem wyglądały przepięknie


Kolejna wiosenna sesja także była z Mają, tym razem wykonałyśmy ją w Parku w Skierniewicach, jak to zawsze u nas była pogoda niestety nie dopisała, ale spotkania z Mają nawet przy najgorszej pogodzie zawsze są niesamowite <3 



Potem nadeszły wakacje, i tu dopadł mnie największy twórczy ,, dołek ". Mimo, że miałam oczywiscie więcej czasu niz w czasie roku szkolnego, to totalnie nie mogłam się zmotywować do fotogorafowania. Nie żałuję jednak bardzo, bo w wakacje spędziłam najlepsze chwile w moim życiu, spędzając je z przyjaciółmi i jeżdżąc w niesamowite miejsca czy po porostu spotykając sie nad jeziorem czy na imprezach. I chociaż wykonałam jedynie dwie czy trzy sesję, to i tak jestem zadowolona i staram się czukać we wszystkim pozytywy :D

Pierwszą sesją były zdjęcia z Zuzią w pięknym parku w Radziejowicach, które mam nadzieję jeszcze nie raz odwiedzić :D Natrafiłyśmy na piękną pogodę, jeszcze podkreślała urodę modelki i otoczenia. 




Z fotograficznych nowości wreszcie udało mi się zrobić sesję parom, co chciałam zrobić już od dawna :D Do tego były to spotkania z moimi przyjaciółmi, przez co oczywiście było mnóstwo śmiechu, a robienie zdjęć sprawiało mi mnóstwo radości 



W wakacje odwiedziłam także Norwegie - co było dla mnie kolejnym niesamoiwtym doświadczeniem, bo uwielbiam kraje skandynawskie, ich klimat, atmosferę, a przede wszystkim cudowne widoki ! Udało mi się wkonac parę autoportretów, z któtrymi zawsze mam problem, wiec tymbardziej jestem zadowolona. 




I ostatnia sesja w tym roku, z Karoliną, która zachwyciła mnie swoją urodą ( jak chyba każdy fotograf uwielbiam rudzielce). Sesję wykonałyśmy na starym mieście, na razie niewiele zdjęć obrobiłam, ale będzie ich więcej :D




Pozstaje pytanie, jak będzie wyglądał 2019 ? Oczywiście, wiadomo, jak to bywa z postanowieniami, nie zawsze udaje sie ich dotrzymać. Mimo to mam wielką nadzieje, że uda mi się regularnie publikowac posty, wstawiać zdjęcia, a przede wszystkim chodzić na sesję ! Zobaczymy, jak to będzie, możliwe, że znowu bedę musiała na jakiś czas odstawić na bok moją pasję, ale wiem, że mimo to po pewnym czasie napewno do niej wróce  <3
Z konkretnych fotograficznych planów, marzy mi się kolejna typwoa, zimowa sesja, pełna śniegu i mrozu - robiłam tylko 1-2 razy taką, bo niestety jestem wyjątkowo wrażliwa na zimno, no i też jak wiadomo w Polsce ze śniegiem różnie :D mam też nadzieję zrealizowac kadry, które od dawna siedzą mi w głowie, oraz dużo inntensywniej niż w tym roku wykorzystać wakacje, które już planuję i mam nadzieję, że będą niesamowite !



Na koniec żegnam się z wami zdjeciem z moim ukochanym kotem <3. Dziękuje wszystkim, którzy mimo moich przerw w pisaniu i publikowaniu dalej czytają moje wypociny i oglądają zdjecia, tym, którzy wspierają mnie w mojej pasji, no i oczywiście wszystkim moim przyjacielom, którzy sprawili, że miniony rok był fantastyczny ! <3 Życzę wszystkim  szczęśliwego i owocnego nowego roku, i mam nadzieję że do usłyszenia niebawem w kolejnym poście ! 


piątek, 29 grudnia 2017

Wracam !!!! Podsumowanie roku 2017 i dlaczego mnie nie było


Kochani !!! Po pierwsze, chciałabym przeprosić za moją tak długą ( bo 3 miesięczną ) nieobecność. Dlaczego mnie nie było ?
 Otóż w tym roku zaczęłam naukę w liceum. Więcej lekcji, nauki, dużo dłuższe dojazdy, nowi znajomi, utrzymywanie kontaktu ze starymi. Wszystko to się złożyło na to, że miałam dużo mniej wolnego czasu, do tego  ciężko mi było choćby zabrać sie za przygotowanie jakiejkolwiek sesji -  bo wiadomo, że to zajmuje troche pracy, trzeba wymyślić koncepcje, miejsce, rekwizyty itp. Kocham fotografie i jest to moja największa pasja - ale tylko pasja, nie łączę z nią mojej przyszłości zawodowej. Dlatego też uznałam, ze nie będę sie do niczego zmuszać - wole przeczekać najgorszy okres i potem na spokojnie wrócić do robienia zdjęć. Jednak teraz czuje, ze baaaaardzo mi tego brakuje - tych wszystkich wspaniałych ludzi których mogę poznać, spełniania moich wizji itp. Dlatego też dobra wiadomość - już jutro jade na zdjęcia, dlatego będzie dużo nowośćiii !!!!

Teraz chciałabym  przejsć do krótkiego ( jasne :p ) podsumowania roku 2017. O ile sie nie myle, to w tym roku wykonałam jakieś 14 sesji. Nie jest to może jakaś ogromna liczba, ale mimo to jestem naprawde bardzo zadowolona. Staram się, żeby każde zdjęcia były jak najbardziej dopracowane - dlatego też aż tak nie zależy mi na ilości.

Zimę zaczęłam wykonując jedynie 2 sesje. Nie wiem czy też macie taki problem, ale u mnie ciężo z fotografowaniem w zimę - warunki są bardzo niepewne, w każdje chwili może stopnieć śnieg lub zasypać wszystko białym puchem.

Pierwszą sesją była sesja w schronisku, która powstała z pomocą cudownej Doroty Majcher. Tutaj też chciałąbym zaprosić Was na jej profil ( czekam na strone !!!). Dorota robi przepiękne zdjęcia, głównie zwierzakom ze schrosnika - ale nie tylko, znajdziecie też u niej bajeczne portrety. Spotkałyśmy sie wtedy na sesje ze śliczna Laurą -  zdjecia powstały w celu promowania adopcji piesków ze schroniska w Korabiewicach - wejdźcie koniecznie na ich stronę !!!


Nie była to jedyna sesja w schronisku, jaką robiłam - odwiedziłam to cudowne miejsce kilkukorotnie, czasami fotografując, czasami tylko pomagając przy zwierzakach i sesjach.



Kolejna sesja - z prześliczną Wiktorią. Zachwyciła mnie swoją urodą, do tego bajecznie pozuje - świetna wspólpraca, którą mam nadzieję, że jeszcze powtórzymy :D.  CAŁA SESJA.




Teraz czas na moją ulubioną porę roku - wiosne!!!!Aaaa, naprawde ją uwielbiam, patrzeć, jak świat po zimie znowu rodzi sie do życia. Kocham kwiaty, wszechobecną zieleń. W tym roku miałam o tyle problem, że na wiose przypadały moje egzaminy gimnazjalne - stąd też nie mogłam zrobić aż tyle sesji jak bym chciała, ale i tak jestem zadowolona :D

Zrobiłam 3 typowo wiosenne sesje. Pierwszą była sesja z Julką - moją koleżanką ze szkoły. Mimo, że nie jest ona profesjonalną modelką, to świetnie sobie poradziła pozując do zdjęć :D



Następnie sesja z Gosią. Jest to moja druga współpraca z nią  i mam nadzieję, że nie ostatnia. ! Pierwsza tu. Właśnie zauważyłam, że zdjęcia z tej wiosennej sesji nie pojawiły sie jeszcze na blogu - także niedługo powinnam nadrobić zaległości :d 




I ostatnia - chociaż ta jest już bardziej w letnim klimacie :D Jagoda napisała do mnie w sprawie sesji, a ja od razu sie zachwyciłam jej cudną urodą. CAŁA SESJA.


Pozostając w kwiatowym klimacie - moja pierwsza taneczna sesja !!! Jagoda jest moją koleżanką se szkoły, no i do tego świetnie tańczy - dlatego też to właśńie ją wzięłam na te zdjęcia :D 


Na wiosne miałam także przyjemność uczestniczyć w Bajkowym Plenerze Fotograficznym organizowanym przez Anne Sychowicz.  Było to kolejne super doświadczenie, dzięki którym spotkałam wiele osób z tą samą pasją - uwielbiam to <3 





Zaczęły sie wakacje i mój fotograficzny wyjazd nad morze !!! Pojechałam z przyjaciółką Karoliną, której bardzo dziękuję za super czas i pomoc przy sesjach <3 wykonałam tam dwie sesje - z cudną Zosią i Anitą - z obu jestem baaardzo zadowolona, powstały tam jedne z moich ulubionych zdjeć !

CAŁA SESJA




Kolejną wakacyjną sesją były moje pierwsze zdjecia z końmi, Przyznam, że nie było łatwo - cieżko zgrać pozowanie konia, modelki i do tego jeszcze robienie zdjec ! Ale w końcu się udało, zdjęcia robiłam razem z moją koleżanką poznaną w czasie pleneru - Magdą. 


Następnie aż 2 sesje z Beatą ! Już od dawna sie umawiałyśmy na zdjęcia





I ostatnia już sesja w tym roku - z Madzią <3 Z Magdą już pracowałam na wspomnianym wcześniej plenerze - uwielbiam jej pozowanie, widać, że ma doświadczenie i wie co robi :D






Z nowości, w tym roku też udało mi się też porobić sobie trochę zdjęć. Nie jest ich dużo - 2 z nich to autoportrety, 3 powstał z pomocą mojej przyjaciółki Karoliny ( dziękuję !!!), jednak patrząc na to, że bardzo nie lubie robić sobie samej zdjec, to i tak uważam to za sukces :D 







Pod koniec chciałabym wyróżnić szczególnie jedną osobę, z którą miałam wielką przyjemność pracować w tym roku. Jest nią Maja Gniadek, z którą spotkałam się na sesje dwukrotnie. Pierwsza sesja powstała na Warszawskiej Starówce, druga w Parku Łazienkowskim. Maja jest naprawde wymarzoną modelką - nie dość że o cudownej urodzie, to jeszcze naprawde genialnie pozuje. Uwielbiam w niej to, że ma głowę pełną pomysłów, które zawsze są wspaniałe i niezwykle kreatywne. Jest niezwykle cierpliwa, nie narzuca sie, spokojnie czeka na przysłanie zdjęć itp. Angażuje się w 200 %, daje z siebie wszystko i jeszcze więcej. Maju, baaaardzo dziękuję ci z te dwie niezwykłe współprace, ze nasze ploteczki, cudne zdjęcia i świetnie spędzony czas. Jesteś świetna i nie moge doczekać sie naszej kolejnej współpracy ( już jutro !) 






To tyle jeśli chodzi o zdjecia, teraz czas na postanowienie. Czy mam jakieś  ? Napewno w nowym roku chciałabym w miarę możliwości wykonać więcej sesji  - i w miare regularnie je robić. Chciałabym zrobić sesje dla par, jeśli się uda to więcej sesji z końmi albo innymi zwierzętami - albo w jakimś wyjątkowym miejscu, takim jak góry albo ruiny zamku. Chciałabym pisać więcej na bloga, pouzupełniać niewstawione sesje. Marzą mi się warsztaty fotograficzne z Anką Zhuravlevą - może w tym roku się uda !!!

Na sam koniec jeszcze chciałabym podziękować wszystkim osobom, dzięki którym mogę realizować moją pasję. Moim cudownym modelkom - dziewczyny, jesteście wspaniałe !!!, Pani Asi Kozłowskiej, od której regularnie pożyczam cudne stroje i dodatki do sesji, moim rodzicom, którzy pomagają mi przy zdjęciach i w zakupie strojów :p Mojej przyjaciółce Karolinie, dzięki której mogłam zrobić sesje w Gdańsku i która dzielnie przy niej pomagała <3 I także wszystkim komentujacym moje wpisy, osobom dzięki którym mam motywacje żeby dalej tworzyć. Dzięki <3

Do zobaczenia w następnym poście ( mam nadzieje, ze już niebawem ) i szczęśliwego Nowego Roku wszystkim !!!! 


niedziela, 24 września 2017

Before&after i Tutorial obróbkowy cz 3- pastele krok po kroku !!!


Cześć kochani  ! Zaczęła się szkoła, a ja mam niestety coraz mniej czasu na pisanie na blogu - nauka, dojazdy do szkoły spotkania ze znajomymi itp zajmują mi większość wolnych chwil. Ale nie narzekam, daje rade :D W dzisiejszym poście chciałabym pokazać wam ( znowu :p ) kilka zdjęć przed i po obróbce, a także w bonusie - krótki tutorial jak otrzymać pastelowe kolory !
Zapraszam !!!
















zdjęcie wyjściowe 
efekt po obróbce :) 


Obrabiając to zdjęcie, zależało mi przede wszystkim na nadaniu mu świetlistości, delikatnych barw oraz by modelka miała bladą, delikatną skórę - by wyglądała jak porcelanowa laleczka :) 

Krok 1
Pierwszy krok to podstawowe korekty - delikatnie przyciemniłam rzęsy Oli i rozjaśniłam jej buzię by dodać kontrastu ( za pomocą narzędzia rozjaśniania i przyciemniania ), do tego za pomocą stempla usunęłam drzewo z tła. W tym momencie można też popracować nad niedoskonałościami cery, przebarwieniami czy innymi niepożądanymi elementami - u mnie nie było to konieczne, ponieważ Ola ma idealnie gładką cerę :) 



Krok 2
W kolejnym etapie delikatnie rozjaśniłam środek zdjęcia i przyciemniłam brzegi. Sprawi to, że wzrok widza łatwiej skoncentruje się na naszej modelce i nic nie będzie nas rozpraszać :) ( zaznaczam za pomocą lassa duże koło/owal wokół modelki, następnie ustawiam wtapianie na ok 100-200 pikseli - sprawi to, że różnice w jasności nie rzucać się w oczy- po czym za pomocą krzywych delikatnie zmieniam jasność) 


Krok 3
Teraz dodaję flarę ( jesli nie wiecie o co chodzi to odsyłam was do tego tutoriala ). Możemy trochę pokombinować z nasyceniem i odcieniem naszego światełka - warto popróbować :) Jak widzicie, zdjęcie nabrało teraz nieładnego, żółtego odcieniu - ale spokojnie, zaraz to zniwelujemy. 


Krok 4
W tym momencie trochę pobawiłam się barwą i nasyceniem. Starałam się usunąć zielono-żółty zafarb i nadać zdjęciu jeszcze delikatniejszy odcień ( oprócz zmiany barwy całego zdjęcia możecie też pozmieniać odcienie konkretnych kolorów - o tym też piszę w wyżej podanym tutorialu :) ) 



Krok 5
Czyli ostatnie korekty. Rozjaśniłam delikatnie zdjęcie i nadałam mu chłodniejszy odcień, działając na niebieskiej krzywej. 



W tym momencie zdjęcie było już gotowe :) Mam nadzieję, że tutorial komuś si przyda i pomoże w nauce obróbki. Pamiętajcie, że każde zdjęcie jest inne i trzeba podchodzić indywidualnie do jego obróbki - może jednak wykorzystacie chociaż kilka kroków z tej instrukcji  ( jeśli obrobisz zdjęcie wg mojego tutoriala, będzie mi bardzo miło jeśli mnie oznaczysz lub wyślesz efekty swojej pracy ! ).